fredag den 21. marts 2014

State champ!

Det er ved at være et stykke tid siden vi var til States i powerlifting, men oh well. Det hele startede med at vi tog ned til Whitmore Lake/Ann Arbor tordag middag, hvor vi så ankom omkring ved en 21 tiden. Vi kom ind på vores hotelværelse, hvilket var virkelig ghetto, men hyggeligt var det da. Vi tog en tur i spabadet de havde, og så ellers videre i seng den aften. Vores powerlifting konkurrence startede kl. 18.00 fredag, hvilket var virkelig sent. Jeg var så nervøs hele tiden, og de prøvede virkelig at køle mig ned, gav mig kyllingestykker, appelsiner, cupcakes, massage osv. men intet virkede. Jeg rystede som en gal, og kunne slet ikke fokusere. Vi kom tættere og tætter på start tiden, og jeg mødte nogle af de piger jeg skulle konkurrere i mod. Mange af dem så virkelig stærke ud, men jeg havde højere åbningsvægte end dem alle sammen, undtaget én, hun havde en højere åbningsvægt end mig i deadlift.
Sååååå, min første disciplin var squat. Det gik super dårligt, jeg var såååå nervøs. Jeg spurgte en af pigerne hvad hendes max var, hun sagde den var 280 lbs, hvilket ikke engang var min max. Lige der blev jeg bange. Mit andet forsøg var 275lbs, Jeg failede det forsøg, og det gjorder mig bare endnu mere bange. Jeg blev nødt til at gå op 5lbs, for at skulle være sikker på at slå hende den anden pige, fordi hendes 3. forsøg var også 280lbs. Jeg blev så glad da hun failede hendes forsøg, og det gjorder også mig virkelig presset. Jeg fik dog mit 3. forsøg op med lidt problemer, og den blev godkendt. Jeg slog state rekorden i squat med 20lbs. :-D
Min anden disciplin var bænkpres. Det klarede jeg skam meget godt jeg tog 145lbs i mit 2. forsøg, og fik den op rigtig nemt. En af mine venner råber ned til mig "PUT 155 AS YOUR NEXT TRY". Jeg var ikke meget for det, men gjorde det alligevel. Den fik jeg også op okay nemt. Så jeg slog State rekorden med 10lbs denne gang. Jaaaaa 2 rekorder! :-D
Min 3. disciplin var deadlift. Det har aldrig rigtig sagt mig noget, da jeg ikke rigtig bryder mig om det. En af de andre piger var et beast i dealift, hun tog 355lbs, hvor jeg kun tog 320lbs, hvilket jeg er enormt stolt af, da min tidligere rekord var 310lbs.
Alt i alt fik jeg første pladsen og havde en total vægt på 755lbs, hvilket også giver mig rekorden i den totale vægt. Så jeg vil sige en første plads og 3 slået rekorder er ret så godt klaret! Jeg er i hvert fald stolt! :-D
Det var lige lidt om State konkurrencen.
Hvis i vil finde ud af hvor meget lbs er i kg, så divider lbs med 2,2! :-D

Seeees for denne gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar